Selasa, 29 April 2014

Lawak tahap gaban

Assalamualaikum...

Tadi aku usha la fb jap. Sementara tunggu page Dreemers Club reply inbox aku. Aku terbaca status lawak senget ni ha. Hape lagi gelak golek-golek la jawabnye. Kopi pasta terus ke group family. Pastu abang aku lak reply lawak ni. Lagi ar aku gelak terkekek2 macam pontianak mengilai gitu.


Dalam perjalanan pulang ke rumah, seorang ayah
bertanya kepada anak lelakinya yang berusia 7 tahun...

Ayah : "Adik faham tak kuliah yang ustaz sampaikan di
masjid tadi?".

Anak : "Faham..ayah.."

Ayah : "Apa yang adik faham?"

Anak : " Ustaz tadi kata.. seorang anak wajib lebih
mengutamakan ibunya daripada ayahnya".

Ayah : " Selepas tu? "

Anak : " Ibunya "

Ayah : " Selepas tu? "

Anak : " Ibunya "

Ayah : " Selepas tu? "

Anak : " Selepas tu barulah bapanya "

Ayah : " Jadi berapa ibunya? "

Anak : " Tiga "

Ayah : " ...dan berapa bapanya? "

Anak : " Satu "

Ayah : " Adik ada berapa ibu? "

Anak : " Satu "

Ayah : " jadi adik kurang berapa lagi ibu? "

Anak : " Kurang lagi dua "

Ayah : " Haa... Kalau macam tu, sampai rumah nanti cakap dengan ibu macam tu ye..."


Nih lawak yang abang aku reply. Rupenye ade sambungan. Lawak tahap gaban. Hahahahaaha!!


Jawaban sang ibu :

Sampai rumah, anak menghampiri ibunya yg sedang memasak di dapur.

Anak: Ibu, tadi kata Bapak, seharusnya aku punya tiga ibu, karena sekarang baru satu, jadi masih kurang dua.

Ibu: Nak, kamu tau ini sayur apa?

Anak: Terong, Bu.

Ibu: Bagaimana caranya agar satu terong ini bisa dinikmati oleh tiga orang?

Anak: Dipotong tiga Bu.

Ibu: Anak pintar. Nanti kamu bilang pada Bapakmu ya..


Boleh imagine tak pe respon bapak dia? Hahaa..aku tak tau la pulak kan kalau-kalau lawak gaban ni ade sambungan lagi.

Hahahaaaa..!! *gelak golek-golek atas katil

3 ulasan:

  1. hi,saya singga baca entry sini :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hai, thanks kak intan sudi bace blog anna. ^^

      Padam

Baca je?
Tak nak komen ke?
Komen laa sikit.