Isnin, 17 Februari 2014

Tak pahamnyee ngan incik semut niy

Bukak balang gula, eh ada semut! Itu biasa..

Bukak bekas air masak, eh penuhnya semut! Itu luar biasa..!

Hairan gak aku ni. Mane ntah datangnya sekalian semut2 ni. Kalau 2 3 ekor oke gak. Ni satu kampung dalam tu, fuh! Tak paham aku.

Tu yg kekadang aku bengang tu, letak air dalam bekas. Bersemut je asyik. Hurmm.. Ade tak cara atasi masalah semut berkerumun ni? Puas aku carik info dari mr.google tapi tak jumpe. Then teringat plak zaman menengah aku dulu. Kitorg selalu lukis pakai satu jenis kapur ni kat keliling gula. Ohoii, kapur bukan sebarang kapur. Kapur 'magik' oke!

So sekarang aku terpikir gak ni, kat mane laa aku nak carik kapur 'magik' tu. Sebenarnye idak ler 'magik' macam citer kartun ptg2 kat tv9 tu. Pe ntah name citer tu, ChalkZone mungkin! Ni 'magik' dia lain. Kapur tu kan panas, so haiwan2 serangga macam semut tu tak tahan panas. Itu pasal laa dipanggil 'magik'. Hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Baca je?
Tak nak komen ke?
Komen laa sikit.