Isnin, 10 Februari 2014

Citer semalam

Mood:: kemas bilik! ^^

Aku on speaker, valume semaksimum yang b0leh, aku pun mulakan keje aku sambil dengar lagu. Memang jenis aku, dengar lagu sambil mengemas. Baru ade semangat gitu.

Yang akak aku kat bilik sebelah ngan bilik aku memang jenis suka dengar radio 24jam. Dia p0n bukak la lagu kat speaker dia. Speaker dia ala2 je cam aku, just takde skrin. Tapi bunyik speaker aku lagi best! ><

Tengah sy0k2 kemas2 sambil j0get ala2 gadis melayu tetiba je akak aku muncul depan pintu! Eh, apehal macik tu bertandang kat bilik aku. *pelik

“Kau nak tau tak, kite dengar lagu dahsyat2 kat bilik budak2 tu buat ape?” Kata kakak aku, yang aku ngah lipat baju pandang je muka akak.

Dengan muka blurr ala2 mr.bean gitu aku p0n jawab; “entah! Aku tengah ngemas bilik ni.”

“Kita sy0k2 dengar lagu, bebudak tu bace hadis. Hahahaha..” What? Biar betul! Aku pun cuba juga intai2..tibe2 aku dengar..

“Qola Rasulullahi salallahu alaihiwassalam, telah bersabda Rasulullah s.a.w.; layadh khulu jannatal bakhil. Ertinya tidak akan masuk syurga orang yang kedekut. Qola..” Ade memacam lagi hadis diorang bace. Oh, anak2 ku. Keharuan aku yang dengar.

*insaf

Tak bagusnyee aku, aku ajar diorang ngaji hafal hadis. Tapi aku perangai cam hampeh. Huhu~ malu jee sebab tak jadi teladan yang baik. T_T

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Baca je?
Tak nak komen ke?
Komen laa sikit.