Jumaat, 14 Mac 2014

Breathless and Chest pain

Assalammualaikum...

Ah..Sakit dada ni.. *gaya ala2 perempuan gedik gituu

Sesak nafas la wei! Macam dah takde udara yang segar boleh di hirup. Dengan mata pedih sesangat. Batuk2 pulak, tekak pun sakit! Cuaca jerebu makin melampau kat Tasik Puteri takat petang tadi. Bacaan IPU pun dah 170 per 200. Apak ah!

Aku ni dahla tak pernah ade simpanan mask utk jerebu. Tibe2 je aku teringat kat t0peng jerebu. Lalu hati aku pun cakap;

"Kan best kalau aku ade simpanan topeng!"

Ah, blah ah! Dulu pun mase era Malaysia jerebu teruk, aku rileks je. HAHA! Idong siput la katakan. Kebal! Ehh..jap! Jap! Siput ade idong ker? Oke, aku temberang!

Kali ni je aku tak tahan. Last2 wsapp kawan aku, kut2 dia tau katne jual. Aku bukan nak beli pun. Kewangan aku bulan ni bankrap la weh. Hihi..eksyen je tanye.

Tau tak katne jual mask jerebu tu? -me-

Biase ade jual kat farmasi. -him-

Oh, mahal tak? -me-

Ehehehe..banyak tanye lak kan. Sebenarnye saje tanye banyak sebab takde point nak cakap.

Tak mahal kut -him-

Hmm..klu mahal tanak la beli. Beli topeng ultraman la kut. Murah je kat pasar. Rm2! -me-

Ade duit tak? -him-

Tu laa point aku sebenarnyeee.. Ngeee~~ nak kecek kat kau. Jangan mareee kalau bace blog aku eh.

Sebab bajet tak byk. Tu la nak tau harga. -me-

Bagi no bank. -him-

Yess! Tu diaaa.. Thankz dear! Akhirnyee ade yang sudi tolong aku. Aku tak tahan weh dengan jerebu, lagi2 time tengahari. Bayangkanlah! Panas bak ang pastu jerebu berasap2 bagai. Pheuww! Kata bomba, ladang kelapa sawit terbakar. Hm.. Macam2 laa..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Baca je?
Tak nak komen ke?
Komen laa sikit.