Selasa, 13 Mei 2014

Oh my uMobile

Assalamualaikum...

Sekarang ni aku tak paham ngan line u-Mobile. Sesuka aty beliau je nak 3G kejap, EDGE kejap. GPRS kejap. Aish! Kekadang tu SOS terus. Kalau dah SOS tu memang sakit jiwa laa aku dibuatnye!

Dari semalam sampai hari ni line asyik EDGE. Isk! Tak kesian langsung kat aku. Sampai hati U-Mobile. Pastu ade sekali tu SOS. Apehal lak ni? Aku langgan ternet kot. Abis gitu je ternet aku berjalan?

Amboi uMobile. Aku bayar kut. Tak baik tau makan gaji buta.

Sampai sekali tu aku terpikir. Aku kat hutan ke? Ni haa..panggilan dari PosLaju sampai 3 kali misscall aku tak dapat jawab. Panggilan dari incik bos tak sempat angkat. Text emegency pun tak masuk.

Sudahnye pukul 6 petang gitu ah baru masuk sume. Belum lagi whatsapp, bbm, email, twitter, pesbuk ape kejadah sume tu lah. Dah pukul 7. Baru masuk laju2 text hape sume. Sedih tahu tak.

Bila aku call centre dia. Jawapan diorang mesti; "kami sedang upgrade servis." Asyik upgrade je. Line centu gak. Adeh..

Geram p0n ader. Aku sarankan sesape yang ade aty nak pakai uMobile tu, baik pikir 40 kali. Punah. Mujurlah sekarang 3G, dapat laa aku hupdate blog satu entri.

Muehehehehe..

3 ulasan:

  1. Isteri saya pun pakai U-Mobile, tapi sebulan aje. Katanya U-mobile penipu dan banyak masalah. Akhirnya dia rujuk balik ke Maxis!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sini line maxis lg teruk. Huhu. Lagi nak nangis pakai.

      Padam

Baca je?
Tak nak komen ke?
Komen laa sikit.