Ahad, 18 Mei 2014

Apekah ??

Assalamualaikum...

Aku tak taulah nak salahkan sape. Mase bulan lepas dalam page facebook, dia cakap order barang termasuk postage adelah RM27.

Then aku bank in RM27. Mase aku buat payment tu 28hb April. Kire 28hb April tu aku da settle konfem ape sume tu lah.

One day aku terbaca post kat page facebook tu, dia kata maybe penghantaran lambat sebab ade masalah tertentu. OMG! O_o Aku sabar je la tunggu walaupun hakikatnye aku tak sabar. Ngeh3x

Tetibe hari ni 17hb May, cik penjual tu email aku. Dia cakap, pembetulan termasuk postage adelah RM30.

Kebangangan apekah ini?! -_-'

Mula laa aku cam nak marah, but aku cer kawal emo aku ni. Then aku cakap laa; so nak tambah lagi RM3 ke???

Kenapa laa baru cakap sekarang. Masalah sekarang ni, barang yang aku order tu da 19hari yang lalu. Then cakap mintak tambah lagi RM3 tu pada hari ini. Aku bukan ape, aku kalau dia cakap awal2 takpe la jugak. Aku okey je. Ni cakap lepas dah 19 hari aku order. Mane tak marahnye aku ni. Nak marah pun tak selesaikan masalah, betul tak?

So aku reply lagi email cik penjual tu. Aku cakap halalkan je la RM27 tu. Aku tak jadi order. Dan aku tak nak duit tu dikembalikan. Seriously kecewa sangat2 dengan servis camtu.

Mohon sangat2 jangan buat camtu pada pelanggan, nanti hidup kita takkan pernah berkat. Ingat tu! (u__u)

Mood :: kecewa yang parah! :'(

22 ulasan:

  1. servis jual barang ape tu.. teruk betui org tu.. awak patut tggu jer.. lgpun kita dah bayar kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Malas laa nak tunggu, da kecewa. T_T sampai aty je wat pelanggan dia cmtu.

      Padam
  2. ha'ah .. servis apa apakh itu? ish3 .. ~

    tapi syang gak tuh rm27, untung2 dye dpat, dah menganiaya customer.. =_= sabor jer lah ..

    btw, dah follow sini rupanya .. ## :)

    BalasPadam
  3. Tak nak ah gtau.. Xnak aibkan 'org tu'. Biarlah dia sedar sendiri. Tuhan kan maha adil.

    Dah follow eh? Xperasan. Ty so much tau. :P

    BalasPadam
  4. Tak reti bisnes betul org tu. Org lain kalau bisnes rugi sikit pun tak apa, yg penting jamji ditepati, kepercayaan pelanggan itu yg penting. Bila pelanggan dah sekali rasa tertipu mereka tak akan deal lagi dgn org yg menipu mereka...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu. Geram je rase. Pasni mmg x percaye da ngan peniaga online cmtu.

      Padam
  5. likeeee seriously? kebangangan apakahhhh? stupido TT__TT

    BalasPadam
    Balasan
    1. Serius la. Sedih bile terkene camni. :'( terkilan pun ade.

      Padam
  6. tak baiknya dia buat camtu ! dahla lambat, then mintak tambah bayaran?
    haruslah diboikot penjual seperti itu . kena ketengahkan hak pembeli ni.. hrmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan kan. Thanx Hazy sbb memahami. Wuuu~ *kuciwa

      Padam
  7. kecewa jugak kalau servis macam tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan kak nani. Dahlah lambat, mintak tambah payment lg tuh. -,-

      Padam
  8. Issh tak patut2. Kebangangan apakah ini ? Kalau saya dh maki dan boikot je :P

    Jemput singgah ke blog saya awksweetgitu.blogspot.com :)

    BalasPadam
  9. eyyy, kita baca ni pun dah rasa marah dekat orang tu. tak patut betul

    BalasPadam
  10. ish teruknya!kaklong akak penah kena,kes oder barang tak sampai2..sebulan lebih jugak la,macam2 dia bagi alasan,nak meniaga kena la JUJUR..at least if brg lambat sampai,inform..ni duk senyapje dia.last2 kaklong mintak dia refund semula duit rm160 tu.mula2 dia buat lambat jugak.kata tak gaji lagi la,abes mana p duit kaklong akak bayar tu? da hilang sabar,terus kaklong nekad nak buat aduan kat pihak atasan.baru dia takut. haishh..sabarjela...macam2,

    bila selidik2 rupa ada jugak customer yang kena macam kaklong akak,tapi dia sound direct terus kat fb. kaklong akak malas nak kecoh2.hope dia sedar jela

    BalasPadam
    Balasan
    1. Peniaga online ni mcm2 kn kak nana. Ni first time ana kene cenni. Selagi boleh sabar, ana sabar. Klu dah xleh sabar, mmg report je kt encik polis.

      Padam
  11. Kena ati ati bile bli online

    BalasPadam

Baca je?
Tak nak komen ke?
Komen laa sikit.