Isnin, 5 Mei 2014

Menjual tudung tapi tidak memakai tudung??

Assalamualaikum...

Itu hari aku turun Damansara, pegi jumpe kakak aku kat bakeri beliau. Dah alang2 aku kat D'sara, aku pun singgah ler uptown. Sajer cuci mata, sambil tgok ape yang ade. Laen hari boleh dtg lg.

Tetibee tu aku ternampak lalu terbekenan dekat selendang hoodie. Harga dia RM35, but pendek okeh! Buat ape aku beli kalau tak menutup aurat dada, kan.. Dan aku ternampak pulak tudung hoodie warna hitam.

“Berapa harga tudung hoodie ni kak?” Tanye aku sambil belek² tudung hoodie yang nampak labuh. Berkenan kot.

“Dalam rm49 dik, tapi saya boley bagi kat adik rm40. Camne? Nak?” Ujar akak penjual tu sambil betul² kan rambut dia. Aku pandang akak tu atas bawah atas bawah. Dalam aty aku terdetik.

Camne laa dia boleh jual tudung tapi dia sendiri tak pakai tudung. Kan lebih baik beli tudung yang akak jual tu then pakai. Sekurangnya orang boleh berkenan dgn cara akak pakai. Tibe² idea nakal aku datang!

“Apakata akak try pakai dulu. Saya nak tgok labuh mana tudung yang akak cakap tu.” Akak tu tak pikir ape dah, terus dia sarung tudung tu. Cun!

“Tengoklah, labuhkan. Cantik bila pakai.” Kakak tu pusing2 depan aku ala2 model.

“Err..cantik lagi lau akak pakai. Okeylah kak, takpelah. Lain kali saya dtg lg.” selamba je aku pegi camtu je. Sambil dalam hati ketawa geli hati. Muka akak tu terkulat-kulat bile aku cakap camtu.

NotaDahi: Sori ler akak yg jual tudung tu ye! Saya memang nak tgok akak pakai tudung pun. Cantik!

4 ulasan:

  1. semoga dia mendapat hidayah ALLAH ..kita doakan dia yer

    BalasPadam
  2. wow, terbaik lah sis. haha. semoga dia mendapat hidayah. amin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. >< Hope akak tu terus minat pakai tudung lepas kene puji. Haha

      Padam

Baca je?
Tak nak komen ke?
Komen laa sikit.