Rabu, 7 Mei 2014

Teringin punye pasal

Assalamualaikum...

Dah 2 hari ikan keli yang akak aku beli kat NSK berkubang kat peti sejuk. Hari ni, tadi aku nak basuh muka kat sinki ternampak pulak ikan keli dah siap di siang.

Aku tau ni..! Mesti akak aku nak suruh aku masak. Aish! Ikan keli kot. Memang semalam aku de cakap nak masak ikan keli sambal hijau. Tak sangka lak akak aku ni hadam cepat kata2 aku. Hahaha. Fyi, ikan keli sambal hijau memang feveret kami. ^^

Bab masak ni takde hal. Sebab aku memang suke masak, suka makan masakan sendiri. Bila sendiri masak lebih memenuhi citarasa sendiri.

Tapi....!

Yang jadi masalah ikan keli ni kalau goreng suke letup-letup. Bukan kecik-kecik punye letup. Besar-besar. Padahal aku dah sapu garam, lulur dgn asam jawa. Tah petua ape lagi aku dah pakai, ikan keli tu tetap nak letup-letup. Saje ar tu, hasad dengki ngan aku. Wuuuu~

Tapi pasal teringin sangattt makan ikan keli pekena sambal hijau. Layankan sajaa.. Lalalala~

8 ulasan:

  1. sedap nya ikan keli. my favorite ! hihi

    BalasPadam
  2. akak nak join group ke? add fb saya https://www.facebook.com/puterinurdiana96 .nak nombor untuk group wasep :)

    BalasPadam
  3. Tengahari tadi juga saya makan ikan keli...ikan keli bakar...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ikan keli bakar mmg sedap! Ngetop gitu.. (Y)

      Padam
  4. Sedap pulak ikan keli... hmm... seumur hidup KN mmg tak pernah masak ikan keli... hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Goreng ikan keli umpama perang dunia yang ke-2 kak. Hahahaa..

      Kalau ikan keli masak lemak cili padi xde lah menempuh letup2.

      Padam
  5. dulu2 kalau boleh nak elak bila pandang/makan ikan keli,tapi sejak duk matrik baru pandai makan ikan keli,hihi..sedap rupanya!:) sambal ijo tu mmg mabeles!

    BalasPadam

Baca je?
Tak nak komen ke?
Komen laa sikit.