Ahad, 27 Julai 2014

Ramadan yang akan pergi

Assalamualaikum...

Alhamdulillah. Semalam baru ana dapat cuti raya seminggu. ehem. Taklah lama mane pun! Ecehh..berlemak pulak nak cuti sampai dua minggu. Hehe

Dan semalam jugak ana berjalan sakan kat jalan TAR, kL. Mencari keperluan diri, bukan keperluan raya tau. Dari utara sampai selatan sane nuu. Haha. Macam nak tercabut kaki ku. Puasa lak tu. Perghh..

Gila sesak ah semalam kat jalan TAR wpun stok semua dah nak habis. Jalan laga-laga bahu, tolak menolak. Ekceli ni first time ana membeli dgn keadaan sesak2 camtu. Ana tak pernah pun ke jalan TAR sebab arwah ayah ana tak bagi.

Hari ni, baru nak carik kerepek. Lambat kan? Ahahaa..biar lambat asal selamat. Celah mane ntah selamat ana pun tak tau. Hihi.

Sedihnya RAMADAN kian melabuhkan tirainya. Syawal dengan sepantasnya datang. Sedih pulak rasa. Semoga ana dan semua rakan-rakan blogger, di rezekikan lagi bertemu Ramadan hadapan. T_T

Tahun ni ana tak beraya kat mana-mane kot. Duduk ah depan tv, raya ngan tv jek. Sedih sebenarnye. Yelah, umi ana tak dapat balik semenanjung lagi. Tiket dah dua kali burn. Pastu sekarang harga tiket mahal. Mungkin raya kedua baru dapat balik sini.

Tu pun ana call umi, tacing. Sebab nak rendang umi jugak, tanak masak sendiri. Nampaknya hari raya pertama ana kali ni mungkin, raya seperti anak yatim. No rendang, no ketupat, no kuah kacang.

KL lengang. Sebab perantau2 kL semua pulang ke kampung. Bestnya balik kampung!! Wuuu~nak nangis ah cenni. Ana tak balik lagi sebab tunggu umi sampai sini dulu, baru boleh plan nak balik kampung ke tak. Siyesly, sedih. Oke la, tanak sedih2.

Ana cuma nak ucap, andai TERsalah kata, TERsilap komen, TERbuat sesape terluka, TERlanjur berbicara. Sudi-sudilah maafkan diri ana.

Kita kosong-kosong eh.

Maaf zahir dan batin. Yang dah selamat sampai ke destinasi, alhamdulillah. Yang baru nak bertolak, berhati-hati di jalan raya. Ingat orang yang tersayang. Dan SELAMAT HARI RAYA.

24 ulasan:

  1. Alolo, jangan sedih ye..Nanti datang la raya umah akak. Salam aidilfitri maaf zahir batin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rumah kak sal katne? Nak datang beraya lah. Hihi.

      Salam Aidilfitri kak. ^_^

      Padam
  2. perghh seminggu cuti. banyak lah ternak lemak nanti ana. kahkahkah :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha.. Mohon kak nani jangan jeles eh. Kumpul lemak. XD

      Padam
  3. kita sama. Dapat cuti seminggu jugak. hee :))

    BalasPadam
  4. wah tahniah..cuti sakan la pasni kan? apa pun selamat hari raya ! maaf zahir dan batin..hehhe

    ehbloger.blogspot.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huhu..tu laa. Cuti sakan. Seminggu pun tak puas. Selamat hari raya. ^_^

      Padam
  5. in shaa Allah moga kita dapat bertemu lagi dengan ramadhan pada tahun hadapan...selamat hari raya ana comel !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aminn.. Selamat hari raya kak! :)

      Padam
  6. Assalamualaikum..
    Biasa la Ramadhan berlalu kita semua akan terasa... syawal menjelma satu keriangan lain.. apa pun moga sentiasa ceria dan bahagia.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wsalamm..,
      Mood raya da dtg. Tu yg sume org hepi tak hengat. Haha

      Padam
  7. Selamat hari raya Ana. Sorry lambat benor wish. Busy beraya. ekekekek.

    Kosong-kosong taww :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amboi..sakan beraya eh. Berapa dapat tahun ni? Ke tahun ni duit raya keluar? Hahaha..btw selamat hari raya. Lai lai lai~

      Padam
  8. Alahai.. raya depan tv boleh tengok Nad Zainal jela Ana.. hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha..tahun ni raya ngan tv jek. Ngadap channel raya.

      Padam
  9. Syawal menjelma ...Salam 10 Syawal Ana

    BalasPadam
  10. Raya2 jgn la sedih ye.. :')
    Selamat hari raya ana.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe..tak sedih sgt. Raya ngan tv pun oke je kak sya.

      Selamat hari raya jugak kak Sya. ^_^

      Padam
  11. Semoga kita akan berjumpa lagi Ramadan...

    BalasPadam

Baca je?
Tak nak komen ke?
Komen laa sikit.