Rabu, 9 Julai 2014

Pecah berderai...

Assalamualaikum...

Amboii tajuk entri. Kemain! Hahaha.. Sebenarnye nak share story alkisah petang tadi. Seketika di bazar.

Dari first Ramadhan ana sangat-sangatlah teringin air teh bunga. Febret lak tu. Tapi sebab tak nak membazir ana tahan je laa keinginan tu.

Pastu tadi kak Farah, kawan kakak ana datang. Dia kata nak gi bazar. Jadi bertigalah kami ke bazar. Ana dah beli siap-siap air teh bunga. Pastu nampak lak murtabak. Beli la murtabak. Masa nak bayar tu tetiba entah cemane, plastik air teh bunga jatuh dan PECAH. Pecah wooo.

Waktu tu rasa nak nangis pun ade. Rasa nak baling murtabak pun ade. Tergamam la kejap! Senyum je laa kat pacik jual murtabak tu.

Balik uma terus nangis kat ketiak kura-kura. Pastu ngadu air teh bunga dah pecah. Tak tau laa kura-kura tu paham ke tak bahasa ana. Hadoii.. -__-'

Pujuk diri sendiri "takpe ah! Takde rezeki." Sian ana kan? kan?

50 ulasan:

  1. Alaaa siannya dia...takde rezeki ana tu...takpe , nnti beli lagi bila2 takpun ana beli air kotak je yg teh bunga pnya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dik An : kesian kan.. Nak yang dari bazar. Byk bunga2 dia. T_T

      Padam
  2. ala..kesiannya ana..takpe esok ada lagi, inshaallah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kak Sal : huhu. Yelaa..mujur esok ade lagi. Frust jugak la.

      Padam
  3. hehe..alahai ana ni..kesiannya laa. Nape tak beli lain? stanzaku

    BalasPadam
    Balasan
    1. KA : Memang ingat nak beli lain. Tp bile di fikir kembali rase frust tu, terus tanak beli. Haha...buruk naa perangai. XD

      Padam
    2. merajuk ngan teh bunga? haha

      Padam
    3. Hahaaa..tak baik ketawakan org tau. *tacing

      Padam
  4. bukan rezeki .. esk plak...


    baru sempat singgah sini. sowiiii

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kaka Afasz : tak rajin kaki ni nak ke bazar kak. Hehe..thanks sebab selalu dtg singgah. :)

      Padam
  5. mgaduu kat ketiak kura2 ?? hahahaha.. apa laa ana ni.. wat lawak lak.. semalam k,zara makan nasi kerabu nuk bbuka.. xpena2 lak nak makan nasi kerabu, kemarin siap nak bliurr pikiq nsi kerabu, alhamdulillah.. sempat beli =D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kak zara : hehe.. Kura2 tu kawan ana tau. Dia selalu jadik mangsa pendengar setia. Tu pasal laa ngadu kat kura2.

      K.zara..ana harap tu mengidam. Amin..insya-Allah. Agaknye ngidam teh bunga tu tempias k.zara agaknye. :D

      Padam
  6. rileks laa.. anggap je takde rezeki. insyaallah klau kite selamber Tuhan gantikn dgn yg lain. tak hari ni esok, tak esok luse, tak luse tulat..

    ketiak kure2? tak tau plak kure2 ade ketiak. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Encik ket : yelah..takde rezki kan.. Aminn.. Nak jugak air teh bunga! Wuuu~

      Haha..tak tau ke kura2 ade ketiak? Ni nak bagitau la ni. Kura2 ade ketiak. :D

      Padam
  7. teh bunga? wow! my fav.. hihi.. kat kedah ada teh bunga beratur.. memang kedai tu jual teh bunga je.. pastu ramai yang sanggup beratur.. hehe.. sian ana..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wawa : huntung laa.. Beratur panjang2. Teh bunga mmg febret ramai. Sian ana kan kan?

      Padam
  8. Alolo... bli teh bunga kotak besar la ana...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Zizie : tanak2. Nak yang ade bunga2 dia sekali. Dalam kotak tu ade teh dia je.

      Padam
  9. alahai ana...teh bunga tu..sayangnya. takde rezeki lah tu. hehe. sabar jelah. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anas : my febret. T_T tu laa.. Sabar je la ni. Isk! Wpun teh tu tak mahal mane pun. Tp sebab air kesukaan, tu yg eksited ngat beli. Last2 jatuh. *nangis tak berlagu*

      Padam
  10. all kesiannya.. x pe ada duit lebih beli lain ye

    BalasPadam
    Balasan
    1. Achik : duit tu hade je.. Tapi nak jalan tu.. Malas dia, hanya Allah je yang tahu. Kesian kan kan? Takpe laa takde rezki. Tunggu teh bunga datang bergolek je la nampaknye. :D

      Padam
  11. ana jgn sedih2.. esok p lagi bazar tu and beli.. lepas tu jgn singgah beli murtabak takot kejadin berulang dua kali hehee.. xde laaa gurau je.. jgn sedih2 na.. xde rezeki tu :)

    ahaha ketiak kura2?? :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dila : ahahaha...nak berjalan tu tak rajenn. Err.. Ape salah murtabak? Hadoii..yg penting teh bunga. Wuuu~ngidam tau!

      Tak tau ke kura2 ade ketiak? Haha

      Padam
  12. Sampai nangis2 bila teh bunga jatuh berderai, kesiannya. Nasib baik air mata tak jatuh atas murtabak, kalau jatuh mungkin murtabak tu akan bertukar jadi putra Raja....

    BalasPadam
    Balasan
    1. JR : hahahaa..seram pulak dengar. Murtabak bertukar jd putera raja katanye. :D

      Padam
  13. Balasan
    1. Syaifudin : huhu..saba ler ni. :p

      Padam
  14. agaknya suh ana buat air teh bunga sendiri kut...hehehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kak noe : kalau ana boleh wat sendiri. Hari2 ana buat kak. Hehe

      Padam
  15. alahai.. sedihnya.. takde rezeki.. nnt beli la lagi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. K.fiza : isk! Sedihkan. Kak fiza! Tahniah.. Bakal jd mummy tak lama lagi. Wink2

      Padam
  16. mesti basah ketiak kura-kura tu ana..kesian ana..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kak Az : tu ah..basah ngan air mata ana. Atau ketiak berpeluh mybe. :D

      Padam
  17. Alahai sian ana tade rezeki... takpe nanti bleh beli lagi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kak deno : ary ni berjaya beli dah k.deno. Hihi

      Padam
  18. kesian dia.. meh datang umah nak belanja air teh bunga. hehehe :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kak Inani : meh alamat. Skrg jugak ana dtg. Hehehe. Semangat gitew. :D

      Padam
  19. kesiannya. hancur hati bila nampak air yg baru dibeli utk iftar tu tumpah depan mata sendiri heheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mazni : bukan takat tumpah. Bahkan pecah begitu saje..eceh..ayat formal plak aih. Muehehehe

      Padam
  20. bukan rezeki lah tu
    harap bersabar yer :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hans : tu la, bersabar je la. Tp smlm alhamdulillah. Dah beli lain. Hehe

      Padam
  21. Kesian.. bukan rezeki la tu.. nanti beli lagi k.. :)

    Jemput Join Jika belum join.. "Segar bersama Fresh Care dan Safe Care Giveaway by EJulz"

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ejulz : dah beli da pun ^_~ btw thanks jemput. Ade time kelapangan ana join k.

      Padam
  22. emmm, kesiannya Ana nie...nanti ada rezeki beli lain ok...

    BalasPadam
  23. takde rezeki....takpe nnt beli lain...kiter pn suka air tu jgk ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Atikah : a'ah tu laa.. Dah beli lain pun. Eh, same la kitew.hehe

      Padam
  24. alololo..siannya...xpela ana anggap xde rezeki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kak mimi : tu laa.. Anggap je takde rezki time tuh. Huhu :D

      Padam

Baca je?
Tak nak komen ke?
Komen laa sikit.