Sabtu, 22 Mac 2014

Selawat Perdana 2014

Assalammualaikum...

Semalam sebaik je aku sampai kat dataran Putra Presint 1, mata aku terus gerak kiri kanan depan. Cuci mata k!

Fuyoo!

Ramai giler orang berjubah serban berrida' lagi tu. Allah! Cantiknye ISLAM! Teruja sangat sebab dapat peluang gi majlis keagamaan camni. Dengan gerai kiri kanan, eh..macam expo pulak!

Bas kene berhenti jauh dari dataran, then me and rombong berjalan kaki ke dataran. Apak ah! Jauh baq ang! Tapi seronok.. Hehe.. Sepanjang perjalanan tu, aku cuci mata. Kut-kut de mamat hensem leh buat husband ke kan.. Ramai hensem tapi aku tak berkenan. Hehe #gatal

Pastu sampai je kat dataran tu, anak2 yatim yang di jemput di himpunkan di dewan. Sebab nak bagi makan dulu katanyee. Suwettt!

Tepat jam pukul 9.15 pm, barulah Habib Syech Abdul Qadir Aseegaf & Habib Ali Zaenal Abidin Al-Hamid mulakan alunan 'qasidah'.

Sebelum tu ade abang Jib ngan kak Ros datang. Alhamdulillah.. duduk dengan rakyat di atas lantai. Kak Ros dengan bertelekung, duduk dekat dengan tempat anak2 yatim di termpatkan.

Apakah beliau sudah berubah?

Insya-Allah...

Sampai laa pukul 11.30 baru habis..dek kerana tunggu bas. Sudahnyee lajak balik pukul 12 lebih nak dekat pukul 1. Aku dengan rasa nak terkucil ni. Tahan je laa.

Bila dah penat, naik bas jee terus lena Tak hengat dunia dah. Padahal aku nak tak tahan pipis. Aku tak tau mase bila bas berhenti utk buang air. Sudahnyee aku yang tak tahan nak pipis, lepaskan hajat kat uma.

Bayangkan dari pukul 1 sampai pukul 2.45 baru sampai. Mujurlah aku tak 'terbabas' dalam bas! HAHA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Baca je?
Tak nak komen ke?
Komen laa sikit.