Rabu, 6 Ogos 2014

Jom boikot Mc'D

Assalamualaikum...

Nampaknya iklan 'JOM BOIKOT Mc'D SATU MALAYSIA' kini bersepah-sepah di laman sosial. Dalam 5 minit, ada je perkembangan tentang boikot Mc'D.

Semalam kat facebook kecoh, pekerja Mc'D diludah ketika kempen boikot dijalankan. Yahudikah mereka? Bangsa Israelkah mereka? Bukan ke mereka tu bangsa Melayu jugak? Fikir-fikirkanlah dan renung-renungkan.

Tambahan pula hari Jumaat ni, 8 Ogos 2014 akan di adakan boikot Mc'D satu Malaysia selama 24 Jam. Jangan kata 24 jam, kalau boleh biar sampai bebila boikot Mc'D.

Tup tup, semalam Mc'D mengumumkan kat Hitz fm yg Jumaat ni, mereka akan memberi burger dan minuman percuma di Masjid yang terpilih.

My sister say; "Israel cabar rakyat Malaysia boikot barangan mereka.." Perghh..siap cabar mencabar lagi.

Apa-apa pun, kita tunggu dan lihat!

25 ulasan:

  1. kita kena boikot sampai bila2 jngan boikot hari tu saja lps tu ada yg support balik makan mcd dan sbginyaa . boikot selamanyaa ! Allahuakbar !

    BalasPadam
  2. semoga istiqmah la ye.. ;)

    BalasPadam
  3. boikot tetap boikot, jangan sampai menghina bangsa kita sendiri.huhu..kak ain tag ana untuk giveaway ni..hehe

    BalasPadam
  4. Last akak makan McD tahun 2012 lepastu sampai sudah tak makan2 dah huhu...

    BalasPadam
  5. http://whiteroses2013.blogspot.com/2014/08/fantastic-giveaway-by-fr.html

    BalasPadam
  6. Boikot tetap boikot..janganlah hina bangsa sendiri..

    BalasPadam
  7. cukup sekadar boikot,
    x perlu maki pekerja mcd,
    x perlu rosakkan mcd,
    itu dh jadi lain pulak,
    harap2 berjaya ler kosongkan restoan mcd tu nnti.

    BalasPadam
  8. Boikot jangan tak boikot. Akak pon dah 2 tahun lebih kot tak kuar duit untuk MCD. semoga terus istiqamah.

    BalasPadam
  9. salam prkenlan adik ismi..boikot dgn saluran yg btl.kalau nak maki2 tak elok kan.apa pun boikot tetap boikot

    BalasPadam
  10. tinggal jejak..:)
    http://norminieza.blogspot.com/

    BalasPadam
  11. Salam kenal dear..wanie tinggal jejak sini..done follow sini..
    http://norniwanie.blogspot.com/

    BalasPadam
  12. Asslmkm.. Erm.. Klau akk mmng dh bertahun x ke Mcd.. So stkat ni ok je.. Tp klau orng lain yng dh biasa mkn msti rasa lain kn.

    BalasPadam
  13. Salam ana. Lamanya xjenguk Ana. Moga Ana punn baik2 aja..selamat hari raya maaf zahir batin ye :)

    Boikot Israel!

    BalasPadam
  14. Kak Lya dan keluarga mmg dah lama tak makan McD dahh Ana ...

    BalasPadam
  15. Niat dah ok cuma cara kena betul kan..Jangan bertindak ikut emosi...

    BalasPadam
  16. kenapa hendak diludah. walaupun niat nak tolong tapi cara tetap salah.
    apa2 pun teruskan boikot.
    btw, salam perkenalan :)

    BalasPadam
  17. Lawak juga tentang cerita boikot-boikot ni, tengok aje bulan depan lepas Israel tak serang Gaza lagi, hilanglah kisah boikot ni ditelan sejarah, Melayu kembali berpusu-pusu serbu Mc D...Memang lawak mentaliti Melayu, semuanya cuma sekadar tindakan ad-hoc, hangat-hangat tahi ayam....

    Patutnya kerajaan kita haramkan saja perdagangan dengan Israel, jadi tak masuklah barang Israel tu ke sini, tak perlulah kita boikot-boikot lagi bila barang Israel takdibenarkan masuk ke pasaran Malaysia lagi. Ini tidak, kerajaan kita membiarkan Malaysia menjadi rakan karib ke-11 Israel dalam perdagangan, Israel dapat untung dari perdagangan dengan Malaysia, kemudian mereka gunakan wang keuntungan dari Malaysia itu untuk beli peluru bunuh rakyat Palestin.

    Kalau negara-negara Kristian seperti Chile dan Venezuela boleh putuskan hubungan dagang dengan Israel, mengapa Malaysia sebagai negara Islam masih nak menjadi rakan karib no 11 Israel? Soalan ini cuma kerajaan kita yang dapat jawab, mereka yang membenarkannya.... :)

    BalasPadam
  18. Nak boikot... boikot la... tak payahlah over sampai ludah2 pekerja.. pekerja tu pun ramai islam.. itu je dia cari rezeki...

    BalasPadam
  19. Hmm...kadang-kadang boikot ni lebih kepada ikut ikutan dari betul-betul ...
    Selalu macam tu...bila reda sikit...orang pun lupa...terus beratur balik ke McD..

    BalasPadam
  20. Agak kurang sopan siap ludah camtu..klu nk boikot..boikot la btl2..ni memalukan diri sendiri dan agama lak...sungguh xbest..

    BalasPadam
  21. kot ye pun nak boikot mcd jgn la diludah pekerja mcd tuh...diorg kan cri rezeki...

    BalasPadam
  22. nak boikot pun ada caranya ..jgn ikut perasaan..pekerja McD tu tak bersalah pun..napa lah sampai ke tahap begitu mereka di layan kan..SEDIH :(

    BalasPadam
  23. Jom kita boikot dengan cara yang berhemah dan istiqamah...

    BalasPadam
  24. Boikot dengan ilmu, bukan dengan perasaan. haa gitu.

    BalasPadam

Baca je?
Tak nak komen ke?
Komen laa sikit.