Ahad, 26 Januari 2014

Hiburan dalam ujian dariNya

Today; air tadak! Arhh! Benci betul situasi ni. Dahla tadek n0tis mai uma aku, alih2 takde air. Aduii.. Mane la sempat aku tadah air buat air simpanan. Mujur aku sempat bermandi manda awal pg tadi. Haha ><

Dalam jam pukul 8:30pagi gitu, aku da gerak blah tinggalkan tasik puteri. Sampai je Bandar Utama Damansara, ambik orang jap. Maka bermulalah xpdc kami. Huhu

Sebelum gi xpdc tu sempat la melantak nasik lemak. Huuuu.. Nak nangis aku. Tak tahan! Haha. Sedaya upaya aku t0lak nasik pagi2. Oleh sebab tak tahan nafsu melantak, aku p0n j0in pelahap nasik lemak teh o. Hahaha. Best2. Bese la makan free, org blnje.

Kitorg xpdc menuju ke Kampung Api-api. Di mana tempat tu adalah tempat pertama persinggahan Imam Mahdi. Di situlah beliau mandi, bwhuduk, solat. Tapi sekarang kerajaan da kambus kolam kegunaan Imam Mahdi tu dgn simen utk bina Masjid. Sedih je denga. Kalaulah orang tahu tu tempat pertama persinggahan Imam Mahdi, dah lama k0lam itu dikekalkan utk ambil berkat. Nama masjid tu Masjid Jama' Ul-Huddin, kg api-api. Boleh la kalau sape2 nak ambik berkat gi sana. Wpun xpdc singkat, namun isinya padat. Thank you Encik Lah sebab bawak kami pegi ziarah tempat berkat Imam Mahdi. Paling aku teruja, keluarga anak, cucu, cicit duduk kat sebelah surau ni. Tempat persinggahan Imam Mahdi suatu tika dulu. Tanah sebesar itu masih di bawah nama Abdullah Muhamad As-Suhaimi. Tak boleh ditukar ganti nama waris. Sebab tadek surat kematian.

Lepas lawat kampung api-api kitorg pun baliklah. Sampai jek uma mood aku jadi sedikit bengang pasal pinggan mangkuk berlonggok2 dalam singki, rumah sepah tak bersapu. Wohoo.. Budk2 ni..geram p0n tarak guna laaa. Gara2 takde air, beginilah jadinyee..air xde nak basuh pinggan mangkuk. Kang 8malam baru semua pulih. 8malam p0n, nak tunggu air naik tangki..hanye Tuhan je yang tahu..emm :( penatnyee camni. Aku baru berangan nak layan AJL dgn best malam ni. Ni kalau dah takde air..mesti jiwa rasa tak tenang jee. :'(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Baca je?
Tak nak komen ke?
Komen laa sikit.