Ahad, 15 Disember 2013

Peluang dan tawaran buat diriku

Seronok rase di aty ary ni, bila dapat turun dapur 'besar'. Leh maen masak2 ramai2. Teringat mase usia aku 19. Dulu dapur ni kecik je ruang utk aku masak. Masa belum renovate jadi besar. Lalu aku terpikir, camne ntah aku leh masak2 kat dapur ruang kecik utk 'adik²' aku yang seramai 100 org tu. Setahun kut aku berkhidmat sebagai tukang masak 'cincai2'. Adakala tu aku masak sensorang je. Sian aku kan? Eleh, tapi chilex ar, pro kut. Expert da bahan dy brape byk. Sebab tu ble tadi di ajak tlg aku pun mengoffer kan diri tadi, aku on je. Wpun dah penat basuh 6 tilam budak2 asrama aku, tapi aku rasa takdelah penat manapun. Then rase teruja plak bile ade orang tawarkan aku khidmat kat dapur tu lagi tadi. Oh, my! Thanks akak Ira. But, di sebabkan saiz badan aku ni dah makin membes** so aku mengah la sket wat keje byk2. Aku just sedia bahan ngan beli bahan jek. Bile dah siap masak ape lagi, melantak lah kan (ayat tak sopan, hik3)... Tibe2 blackberry LED aku lip lap merah. Dalam aty terus terdetik camni: “eh, ade mesej!” Sekali bukak, group laa.. Hahaha.. Uikss?!! Kursus tadika. Name aku ade dalam list yang pertama lak tuh..phuii laa.. Umi!! Tanak gi kursus.. Malas..! Isk..isk.. Tapi di sebabkan da de orang support yuran kursus, kene la pegi. Orang dah tawarkan, takkan nak tolak plak kan. Tak baik anna (ckp kt diri sendiri). Yang set dalam otak aku 'peluang yang baik hanya datang sekali sahaja'. So aku kira-kira, aku nak pegi lah. Sebab aku nak carik pengalaman baru. Alhamdulillah..tak sangka rezeki aku murah. Terima kasih Tuhan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Baca je?
Tak nak komen ke?
Komen laa sikit.