Jumaat, 18 Oktober 2013

DIET tak jadi

Assalammualaikum...

Fren:“Weh! Apesal makin bulat je kau ni?” Me:“kau lagi bulat.” (Sambil tuding jari kat perut) fren:“aku lainlah. Ade baby.” Me: (senyum je dalam aty terase) Di hari yang same pd tempat yg laen, me: (ngah melantak laksa) fren: eh, baru perasan. Anna makin gemuk! Me: (mmg tak dengar so buat taik lah) kakak: oi, jangan cakap kuat2. Nanti dia tanak makan! Semua orang pun diam. Aku yang tak dengar perbualan tdy da mmg ta dengar. Bile balik je uma esok nyee akak aku p0n cakap; “kau nak tau ta, diorang ckp kau makin berisi.” Me: (terdiam) akak: “tp bagi aku kau takla berisi sgt pun.” Me:“aku pun perasan perut aku makin naik (buncit)” akak:“alah, bagi akak. Tu pun bgantung pada kau yg skrg mmg tgh selera makan.” Me: (aku kene diet ni)
   So today; aku terpakse tahan diri aku makan nasik! Apak lapar giler. Mengejut gak laa sebab kurangkan makan. Nak tanak kene la berkorban sikit asalkan badan ni nampak susut. Dah takde ikhtiar laen. Tibe2 malam ader kenduri raya plak. Potong mood diet aku abis ar. Pasal menu utama NASI ARAB! Weh, rase nak nangis kut. Huuuu~ sia2 je aku tahan makan nasik siang. Dah malamnye makan nasik, same jek. Baik takyah diet. Hm..ape p0n aku usaha gak laa spya tak makan banyak. Pasal aku ni antu nasik arab. Lagi2 nasik mandi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Baca je?
Tak nak komen ke?
Komen laa sikit.